دانشمندان می خواهند یک کاوشگر ناسا را ​​به عنوان اولویت اصلی تحقیقاتی به اورانوس بفرستند

اورانوس متأسفانه نادیده گرفته شده است. کاوشگرها از مریخ، زهره، زحل، مشتری، و عطارد. هک، حتی قمرهای مشتری هم در حال گرفتن فضاپیمای خود هستند. اما غول های یخی اورانوس و نپتون، در نقاط دوردست منظومه شمسی ما، حتی یک بازدیدکننده اختصاصی نداشته اند.

در گزارش جدیدی که اولویت‌های اصلی علوم سیاره‌ای و اختر زیست‌شناسی را مشخص می‌کند، هیئتی از کارشناسان آکادمی ملی ایالات متحده توصیه می‌کنند که این حذف اصلاح شود. برای شروع در دهه آینده، کمیته یک کاوشگر اورانوس را به عنوان مأموریت گل سرسبد بعدی سیاره ای در اولویت قرار داد.

این گزارش با عنوان Origins, Worlds, and Life: A Decadal Strategy for Planetary Science and Astrobiology 2023-2032، یک بار مهم -نظرسنجی یک دهه ای که توسط آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده به درخواست ناسا برای شناسایی مهم ترین اهداف علمی دهه آینده تهیه شده است.

و اکنون، ممکن است که زمان اورانوس فرا رسیده است.

“کمیته مدارگرد و کاوشگر اورانوس (UOP) را به عنوان بالاترین اولویت ماموریت جدید پرچمدار برای آغاز در دهه ۲۰۲۳-۲۰۳۲ در اولویت قرار می دهد، کمیته در گزارش خود نوشت.

در گزارش به تفصیل آمده است که این تحقیق می تواند یک تور چند ساله مداری اورانوس را انجام دهید و اتمسفر بدبو آن را بررسی کنید. این مأموریت اطلاعات بی‌سابقه‌ای را در مورد غول‌های یخی به طور کلی، و اورانوس و قمرهای آن به طور خاص – یکی از جذاب‌ترین و مرموزترین اجرام اصلی منظومه شمسی، ارائه می‌کند.

شکی نیست که اورانوس کاملاً عجیب است. این تنها سیاره در منظومه شمسی است که به پهلو منحرف شده است، به طوری که محور چرخشی آن تقریباً موازی با صفحه مداری است. همچنین در سرتاسر مکان نشت می‌کند، میدان مغناطیسی آن به طور جدی غیرعادی، حلقه هایی مانند هیچ چیز دیگری در منظومه شمسی نیست، و حتی اشعه ایکس مرموز منتشر می کند.

همه اینها، کمیته خاطرنشان کرد، نشان می دهد که اورانوس نه فقط به خاطر خود، بلکه برای تحقیقات قابل توجهی نیاز دارد. درک بهتر تاریخ تکامل کل منظومه شمسی – به ویژه از آنجایی که آخرین کاوشگری که به این سیاره نزدیک شد، وویجر ۲ در سال ۱۹۸۶ بود.

این پانل چندین پنجره پرتاب را در دهه ۲۰۳۰ شناسایی کرده است. اولین آنها ۲۰۳۱ است. کاوشگرهای سیاره ای یک بازی طولانی هستند.

“اورانوس یکی از جذاب ترین اجرام منظومه شمسی است،” دانشمندان نوشتند. انرژی درونی کم، دینامیک اتمسفر فعال، و میدان مغناطیسی پیچیده همه معماهای بزرگی را به وجود می‌آورند.

«یک برخورد غول پیکر اولیه ممکن است شیب شدید محوری سیاره و احتمالاً حلقه‌ها و ماهواره‌های آن را ایجاد کرده باشد، اگرچه این امر نامشخص است. . قمرهای سنگی یخی بزرگ اورانوس شواهد شگفت‌انگیزی از فعالیت‌های زمین‌شناسی در داده‌های محدود پرواز وویجر ۲ به نمایش گذاشتند و جهان‌های اقیانوسی بالقوه هستند.” بر این باورند که در کف اقیانوس‌های این اجسام فعال از نظر زمین‌شناسی، دریچه‌های آتشفشانی ممکن است به کل اکوسیستم‌های مبتنی بر یک شبکه غذایی شیمیایی شیمیایی اجازه رشد دهند، دقیقاً مانند دریچه‌های هیدروترمال در اینجا روی زمین.

این اجرام که چندین مورد از آن‌ها بوده‌اند. شناسایی شده در منظومه شمسی، امیدوارکننده ترین نامزدها برای یافتن حیات فرازمینی هستند.

در آن یادداشت، کمیته، جهان اقیانوسی انسلادوس، قمر زحل را به عنوان دومین اولویت اصلی خود با ماموریت شناسایی کرد. این جسم پوشیده از یخ به نام Enceladus Orbilander مشاهده شده است تخلیه ستون‌های بخار از اقیانوس داخلی آن به فضا. نمونه‌برداری از این ستون‌ها s می تواند قابلیت سکونت اقیانوس انسلادوس را ارزیابی کند و شاید حتی نشانه‌هایی از حیات را شناسایی کند در اعماق وجود.

توصیه‌ای در گزارش دهه‌ای واقعاً سنگین است، اما این تضمینی برای آغاز یک مأموریت نیست. گزارش قبلی، Vision and Voyages برای علوم سیاره ای در دهه ۲۰۱۳-۲۰۲۲، همچنین ماموریت اورانوس و همچنین ماموریت انسلادوس را توصیه کرد، البته با اولویت کمتر.

هزینه ماموریت به اورانوس ممکن است تمام شود. ۴ میلیارد دلار آمریکا، اما دستاورد علمی بالقوه گرانبها خواهد بود. بنابراین، همچنین می‌تواند سود حاصل از اکتشاف عمیق انسلادوس باشد.

دو ماموریت با بالاترین اولویت در نظرسنجی قبلی، یک ماموریت بازگشت نمونه مریخ و یک ماموریت بود. ماموریت به اروپا، یک قمر یخی با یک اقیانوس داخلی مشکوک که به دور مشتری می چرخد. هر دوی این ماموریت‌ها از بین رفتند و در حال حاضر در حال توسعه هستند. این نویدبخش اکتشافات آینده ما در خارج از منظومه شمسی است.

از دیگر توصیه‌های موجود در گزارش جدید می‌توان به ادامه مأموریت بازگشت نمونه مریخ اشاره کرد. بازسازی برنامه اکتشاف مریخ؛ پشتیبانی مداوم از اکتشاف ماه؛ و برای اولین بار، بهبود برنامه ناسا برای یافتن و ردیابی سیارک هایی که تهدیدی برای حیات روی زمین هستند.

ممکن است برای رسیدن به هر یک یا همه این اهداف راه طولانی در پیش باشد. اما سفر به ستارگان با گام‌های کوچک آغاز می‌شود.

“این گزارش یک چشم‌انداز بلندپروازانه اما عملی برای پیشبرد مرزهای علوم سیاره‌ای، اختر زیست‌شناسی، و دفاع سیاره‌ای در دهه آینده ارائه می‌کند.” رابین کاناپ اخترفیزیکدان از اداره علوم سیاره ای در مؤسسه تحقیقاتی جنوب غربی و رئیس کمیته راهبری آکادمی های ملی برای بررسی دهه ای گفت.

“این مجموعه پیشنهادی از ماموریت ها، فعالیت‌های تحقیقاتی با اولویت بالا، و توسعه فناوری، پیشرفت‌های دگرگون‌کننده‌ای در دانش و درک بشر درباره منشأ و تکامل منظومه شمسی، و زندگی و قابلیت سکونت سایر اجرام فراتر از زمین ایجاد می‌کند.”

شما می‌توانید دانلود گزارش کامل به صورت رایگان از وب سایت آکادمی ملی.