این عکس سالگرد هابل از کهکشان های غیرمعمول خارج از این دنیا بسیار زیباست

ما درباره برخی واقعا خیره کننده عمیق عکس‌های فضایی اینجا در ScienceAlert، اما عکس جدید هابل که مجموعه‌ای از پنج کهکشان را به نمایش می‌گذارد، باید یکی از بهترین‌ها باشد – حتی با استانداردهای بالای ما.

این گروه از کهکشان ها هیکسون فشرده نامیده می شود. گروه ۴۰، و به طور غیرعادی در نقطه ای از فضا و زمان که توسط تصویر گرفته شده است به هم نزدیک هستند. حدود یک میلیارد سال دیگر یا بیشتر، همه آنها با هم برخورد می کنند و یک کهکشان بیضی شکل غول پیکر را تشکیل می دهند.

آنچه شما به آن نگاه می کنید سه کهکشان مارپیچی شکل (با ابرهای غبار نارنجی)، یک کهکشان بیضی شکل هستند. (نزدیک به بالا، نشان دادن نور از میلیاردها ستاره)، و یک کهکشان عدسی شکل یا عدسی مانند (به سمت پایین سمت راست).

d8a7db8cd986 d8b9daa9d8b3 d8b3d8a7d984daafd8b1d8af d987d8a7d8a8d984 d8a7d8b2 daa9d987daa9d8b4d8a7d986 d987d8a7db8c d8badb8cd8b1d985d8b9 6261e1e448a5a(NASA، ESA، STScI)

در حالی که گروه‌های متراکم کهکشان‌ها نادر نیستند، آن‌ها معمولاً در قلب خوشه‌های بسیار بزرگ‌تر یافت می‌شوند.

نکته خاص این است که این توده کهکشانی متراکم غیرمعمول، در جایی در جهت صورت فلکی هیدرا قرار دارد. بخشی از یک جمعیت بزرگتر نیست می‌توانید بسیاری از کهکشان‌های دیگر را در پس‌زمینه تصویر ببینید که در پس‌زمینه فضا کم‌نورتر به نظر می‌رسند.

اخترشناسان گروه فشرده هیکسون ۴۰ را در طیف‌های مختلف نور ردیابی کرده‌اند، با خوانش اشعه ایکس نشان می‌دهد که کهکشان ها به دلیل وجود مقادیر زیادی گاز داغ در فضای بین آنها، اثرات گرانشی روی یکدیگر دارند.

که در نهایت منجر به ادغام آنها و دانشمندان خواهد شد. فکر کنید ماده تاریک می‌تواند نقشی داشته باشد و ابری را در اطراف کهکشان تشکیل دهد. گروهی و کند کردن کهکشان های منفرد. همانطور که در این تصویر نشان داده شده است، همانطور که انرژی خود را از دست می دهند، به هم می افتند.

مطالعه گروه های متراکم مانند این – هر پنج کهکشان در این تصویر در دو راه شیری قرار می گیرند – به ستاره شناسان کمک می کند تا پرسش‌های مربوط به تشکیل کهکشان‌ها کجا، چه زمانی و چگونه است.

“یادم می‌آید که این را در یک بررسی آسمان دیدم و گفتم، “وای به آن نگاه کن!” اخترشناس پل هیکسون می گوید ، از دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا، که این گروه را در سال ۱۹۸۲ دوباره کشف کرد.

“تمام چیزی که من در آن زمان استفاده می کردم یک خط کش پلاستیکی بزرگ و یک ذره بین بود در حالی که به چاپ های نقشه برداری آسمان نگاه می کردم.”

تلسکوپ فضایی هابل به ما یک c بسیار داده است نگاهی روشن تر به کیهان نسبت به آنچه در سال ۱۹۸۲ داشتیم، و این تصویر به مناسبت سالگرد سی و دومین سال بهره برداری تلسکوپ منتشر شده است – این تلسکوپ در ۲۵ آوریل ۱۹۹۰ در مدار قرار گرفت.

از آن زمان تاکنون، این تلسکوپ تاکنون ادامه دارد. حدود ۱.۵ میلیون عکس فوری از حدود ۵۰۰۰۰ اجرام آسمانی گرفته است که همه ذخیره شده و برای عموم قابل دسترسی است. می‌توانیم انتظار خیرکننده‌های بیشتری داشته باشیم تصاویر نیز از هابل در سال های آینده ظاهر می شوند.

می توانید تصویر کامل را با وضوح بزرگتر در وب سایت رسمی ناسا.