ناسا می گوید سیارک غول پیکر در حال عبور از کنار زمین است

یک غول پیکر “بالقوه خطرناک” سیارک که ممکن است دو برابر اندازه طبق گزارش ناسا، ساختمان امپایر استیت قرار است روز پنجشنبه (۲۸ آوریل) از زمین بزرگنمایی کند.

سیارک، به نام ۴۱۸۱۳۵ (۲۰۰۸ AG33)، قطری بین ۱۱۵۰ تا ۲۵۶۰ فوت (۳۵۰ تا ۷۸۰ متر) تخمین زده می‌شود. با سرعت ۲۳۳۰۰ مایل در ساعت (۳۷۴۰۰ کیلومتر در ساعت) وارد مدار زمین می شود. خوشبختانه، انتظار می‌رود این سیارک بدون هیچ خطری از سیاره ما عبور کند.

در نزدیکترین نقطه خود، سیارک – که با سرعتی بیش از ۳۰ برابر صوت حرکت می کند – به فاصله ۲ میلیون مایلی (۳.۲ میلیون کیلومتری) زمین، که تقریباً هشت برابر میانگین فاصله بین زمین و ماه.

ممکن است این شکاف بزرگ به نظر برسد، اما طبق استانداردهای کیهانی، در واقع یک سنگ پرتاب است.

مرتبط: شاید بالاخره بدانیم چرا سیارک ریوگو دارای شکل عجیبی است

ناسا هر شی فضایی را که در فاصله ۱۲۰ میلیون مایلی (۱۹۳ میلیون کیلومتری) زمین قرار گیرد به عنوان “شیء نزدیک به زمین” و هر جسم سریع الحرکی در فاصله ۴.۶۵ میلیون مایلی (۷.۵ میلیون کیلومتری) را به عنوان “بالقوه خطرناک” معرفی می کند.

هنگامی که اجرام پرچم گذاری می شوند، ستاره شناسان به دقت آنها را زیر نظر دارند و به دنبال هر گونه انحراف از مسیر پیش بینی شده خود می گردند که می تواند آنها را در مسیر برخورد با زمین قرار دهید.

صخره فضایی ورودی اولین بار در ۱۲ ژانویه ۲۰۰۸ توسط نقشه برداران سیارک در رصدخانه Mt. Lemmon SkyCenter در آریزونا کشف شد و آخرین بار در ۱ مارس ۲۰۱۵ از کنار زمین عبور کرد. با توجه به مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین (CNEOS) ناسا.

این سیارک تقریباً هر هفت سال یک بار در سیاره ما نوسان می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که پرواز نزدیک بعدی در ۲۵ مه ۲۰۲۹ انجام شود.

سیارک پنجشنبه حتی ممکن است بزرگ‌ترین سنگ فضایی نباشد که در هفته‌های آینده از کنار ما عبور کرده است.

این عنوان احتمالاً به ۴۶۷۴۶۰ (۲۰۰۶ JF42) خواهد رسید که تخمین زده می‌شود. قطری بین ۱۲۴۷ تا ۲۸۲۲ فوت (۳۸۰ تا ۸۶۰ متر) دارد و زمانی که در ۹ مه ۲۰۲۲ از کنار ما بگذرد تقریباً با سرعت ۲۵۳۰۰ مایل در ساعت (۴۰۷۰۰ کیلومتر در ساعت) حرکت خواهد کرد.

اگر ستاره شناسان از پرواز یک سیارک جاسوسی کنند. مستقیماً در زمین، آژانس‌های فضایی در سراسر جهان در حال کار بر روی راه‌هایی برای منحرف کردن جسم هستند.

در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱، ناسا یک فضاپیما را به عنوان بخشی از Double خود به فضا پرتاب کرد. ماموریت آزمایشی تغییر جهت سیارک، که قصد دارد یک سیارک غیرخطرناک را با خارج کردن آن از مسیر خود هدایت کند، Live Science قبلا گزارش شده بود. .

چین همچنین در مراحل اولیه برنامه ریزی یک ماموریت تغییر مسیر سیارک است. با کوبیدن ۲۳ موشک لانگ مارس ۵ به سیارک بننو، این کشور می گوید که می تواند سنگ فضایی را از یک تاثیر بالقوه فاجعه بار با زمین، Live Science قبلاً گزارش داده بود.