استرس دارید؟ به اشتراک گذاری آن با دیگران ممکن است شما را دوست داشتنی تر به نظر برساند

استرس دارید؟ به اشتراک گذاری آن با دیگران ممکن است شما را دوست داشتنی تر به نظر برساند

انسان ها به شیوه های عجیبی رفتار می کنند. ما به راحتی احساسات درونی خود را در لحظات ضعف آشکار می‌کنیم، که به نظر کار هوشمندانه‌ای نیست.

فقط با مشاهده رفتار کسی، می‌توانیم بفهمیم که چه زمانی در درد، ناامید یا ناراحت. مطمئنا بهترین استراتژی تلاش برای پنهان کردن ضعف است؟ چرا در معرض خطر سوء استفاده قرار می گیریم؟

 

بسیاری از حیوانات دیگر به ندرت تغییرات رفتاری قابل مشاهده را در هنگام تقلا نشان می دهند. دامپزشکان و مراقبان حیوانات باید به نشانه هایی مانند تغییرات فشار خون، ضربان قلب، یا سطح هورمون اعتماد کنند تا ایده ای از درد یا استرس.

اما آیا پخش آسیب پذیری شما مزیتی دارد؟

تحقیق ما (با بودجه ERC) دلایل ارتباط ما با استفاده از بدن، صورت و دست‌هایمان را بررسی می‌کند.

دریافتیم که این سیگنال‌ها نقش کلیدی در نحوه ساخت و نگهداری شبکه‌های اجتماعی ایفا می‌کنند. به طور خاص، آزمایش ما نشان داد که هر چه بیشتر استرس دارید، دیگران شما را دوست‌داشتنی‌تر می‌دانند.

تکامل و استرس

ما مدت‌هاست که درک کرده‌ایم تجربه استرس و رفتار با هم مرتبط هستند. وقتی فردی تحت استرس است، به احتمال زیاد آنچه را که ما رفتارهای خودراهبر می نامیم نشان می دهد. صورت خود را لمس می‌کنیم، ناخن‌هایمان را می‌جویم، با اشیا لگدمال می‌کنیم و با موهایمان بازی می‌کنیم.

اشکال مشابه رفتارهای استرس‌زا در میمون‌ها و میمون‌ها به خوبی ثبت شده است، که به شواهدی که آن‌ها پیدا شده‌اند می‌افزاید. زمان تکاملی از یک اجداد مشترک.

با این حال، نحوه نگرش دیگران به این رفتارهای مرتبط با استرس برای محققان یک راز بوده است. آیا مردم حتی متوجه این رفتارها در دیگران می شوند؟ آیا می توانیم تشخیص دهیم که دیگران چه زمانی احساس استرس می کنند؟ چگونه این تصور ما را از آنها تغییر می‌دهد؟

 

برای بررسی، باید استرس خفیفی را در داوطلبان ایجاد کنیم تا رفتار آنها را مطالعه کنند. آنها سه دقیقه فرصت داشتند تا برای ارائه و مصاحبه شغلی ساختگی آماده شوند، و بلافاصله پس از آن یک آزمون ریاضی چالش برانگیز برگزار شد.

اینکه بدانید اکثر شرکت کنندگان تحت فشار قرار گرفته اند، شما را شوکه نخواهد کرد.

ما فیلمی از این داوطلبان تحت استرس را به گروه جدیدی از افراد نشان دادیم که رفتار خود را بر اساس مقیاس های کشویی مانند “این فرد چقدر استرس دارد؟” نتایج به ما گفت که افراد در هنگام استرس چه شکلی بودند و مردم در مورد آنها چه فکری می کردند.

به نظر می رسد، انسان ها در تشخیص زمانی که فردی احساس استرس می کند بسیار خوب هستند. هرچه فردی که استرس بیشتری را گزارش می‌کند، دیگران فکر می‌کنند که استرس بیشتری دارند – یک رابطه خطی واضح.

همانطور که انتظار می‌رود، به نظر می‌رسد رفتارهای خودراهبر نقش کلیدی دارند. هر چه یک فرد بیشتر این رفتارها را تولید کند، بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد.

همچنین شایان ذکر است که این سیگنال‌ها فقط توسط دوستان نزدیک قابل تشخیص نیستند، زیرا ما از افراد کاملاً غریبه خواستیم قضاوت کنند. در مورد شرکت‌کنندگان ما.

 

یافته‌های جدید

این واقعیت که افراد دیگر می‌توانند به وضوح تشخیص دهند که چه زمانی تحت فشار هستیم، گواه این است که این رفتارها مانند سایر انواع رفتارها عمل می‌کنند. ارتباط غیرکلامی (مانند حالات چهره، ژست‌ها) – واقعیتی که تاکنون مورد تایید قرار نگرفته است.

این اولین مطالعه‌ای است که ارتباط قابل‌توجهی بین رفتار استرس و ادراک استرس پیدا کرده است.

این واقعیت که افرادی که استرس بیشتری داشتند نیز دوست‌داشتنی‌ترین افراد در نظر گرفته می‌شدند، می‌تواند توضیح دهد که چرا ما این علائم ضعف را در وهله اول تولید می‌کنیم (و چرا تکامل یافته‌اند).

اولین برداشت افراد نسبت به ” علائم استرس منفی نیستند، اما در واقع بسیار مثبت هستند.

ما از مردم انتظار داریم که از ضعف استفاده کنند. اما نشان دادن جنبه آسیب پذیر خود، حمایت و پیوند اجتماعی را تشویق می کند.

ما بیش از هر حیوان دیگری گونه ای بسیار همکاری هستیم و جذب کسانی می شویم که در مورد نیت و وضعیت ذهنی خود صادق هستند. هیچ چیز صادقانه‌تر از برقراری ارتباط در هنگام ضعف نیست.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد استرس ممکن است چیز خوبی باشد و باید در آغوش گرفته شود. مغز ما برای مقابله با چالش‌های موجود در محیط تکامل یافته است، و استرس خفیف چالشی سالم برای تحریک ذهن شما ایجاد می‌کند.

ارتباط استرس نیز داستان مشابهی را روایت می‌کند. احساسات خود را خوب یا بد نشان دهید. برای پنهان کردن سطح استرس خود در آن سخنرانی یا مصاحبه زیاد تلاش نکنید. برقراری ارتباط صادقانه و طبیعی از طریق رفتار شما ممکن است در واقع تأثیر مثبتی بر دیگران بگذارد.The Conversation

جیمی وایت هاوس ، محقق، گروه روانشناسی، دانشگاه ناتینگهام ترنت.

این مقاله از مکالمه تحت مجوز Creative Commons بازنشر شده است. مقاله اصلی را بخوانید.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.