دانشمندان فکر می کنند می دانند چه چیزی باعث طوفان های گرد و غباری سیاره مریخ می شود

مریخ به خاطر طوفان‌های گرد و غبار فصلی‌اش معروف است که گاهی اوقات می‌توانند رشد کنند. تا کل سیاره را در بر بگیرد.

در ژوئن ۲۰۱۸، طوفان های گرد و غبار به حدی شدید شدند که بیشتر سطح سیاره را پنهان کردند و باعث شد ناسا ارتباط خود را با آپورچونیتی از دست بدهد که در نهایت برای مریخ نورد رکوردشکن مرگبار بود. .

درک این طوفان‌ها و عواملی که باعث ایجاد آن‌ها می‌شوند برای اطمینان از ادامه عملکرد مأموریت‌های رباتیک با انرژی خورشیدی و ایمن ماندن مأموریت‌های خدمه آینده بسیار مهم است.

به‌ویژه، دانشمندان به دنبال آن هستند. برای تغییرات فصلی (یعنی تغییرات در انرژی خورشیدی جذب شده و افزایش دما) که باعث ایجاد طوفان های گرد و غبار می شود و باعث ترکیب و رشد آنها می شود.

در یک مطالعه اخیر که توسط محققان دانشگاه هیوستون انجام شد، آنها می توانند منجر شوند. از انرژی فصلی عدم تعادل در مقدار انرژی خورشیدی جذب شده و آزاد شده توسط سیاره.

این یافته‌ها می‌تواند به درک جدیدی از آب و هوا و جو سیاره سرخ منجر شود.

این تحقیق می‌تواند منجر به درک جدیدی از آب و هوا و جو سیاره سرخ شود. توسط الن کریسی، دکترای تخصصی رهبری شد. دانشجوی دپارتمان علوم زمین و جو (EAS) در دانشگاه هیوستون، به عنوان بخشی از پایان نامه دکترای خود.

دکتر ژون جیانگ و دکتر لیمینگ لی (مشاوران پایان نامه او در دانشگاه) به او پیوستند. EAS)، و همچنین محققانی از مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا، آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، و انجمن تحقیقات فضایی دانشگاه ها (USRA) در موسسه سیاره ای قمری (LPI).

d8afd8a7d986d8b4d985d986d8afd8a7d986 d981daa9d8b1 d985db8c daa9d986d986d8af d985db8c d8afd8a7d986d986d8af da86d987 da86db8cd8b2db8c d8a8 6289df613e21e (NASA/JPL-Caltech/MSSS)

در بالا: یک طوفان گرد و غبار مریخی در سال ۲۰۱۰ تصویرگر رنگی مریخ مدارگرد شناسایی مریخ ناسا گرفته شده است.

اصطلاح “بودجه انرژی تابشی” به مقدار انرژی خورشیدی که یک سیاره از خورشید جذب می کند و به صورت گرما به بیرون تابش می کند، اشاره دارد. این یک معیار اساسی برای توصیف آب و هوای سیاره و چرخه های هواشناسی است.

این تیم به منظور مطالعه خود، مشاهدات چند ماموریتی مانند  نقشه‌بردار جهانی مریخ (MGS)، کنجکاوی مریخ نورد، و InSight کاوشگر.

این اجازه داد. آنها برای مدل‌سازی آب و هوای مریخ و تخمین میزان انرژی منتشر شده از آن در سطح جهان به عنوان تابعی از فصل، از جمله دوره‌هایی با طوفان گرد و غبار جهانی.

“یکی از جالب‌ترین یافته‌ها این است که انرژی مازاد – انرژی بیشتر. جذب شدن نسبت به تولید – می تواند یکی از مکانیسم های تولید طوفان های گرد و غبار در مریخ باشد، گفت کریسی.

وقتی تلسکوپ فضایی هابل تصویری از مریخ در ژوئن ۲۰۰۱ (سمت چپ)، دانه های طوفان در حوضه غول پیکر هلاس (بیضی شکل در موقعیت ساعت ۴ روی دیسک) و در طوفان دیگری در کلاهک قطب شمال در حال دمیدن گرفتار شدند.

نتایج تغییرات شدید فصلی و روزانه را در میزان انرژی خورشیدی تابش شده توسط مریخ نشان داد.

به طور خاص، آنها شواهدی از عدم تعادل انرژی قوی در حدود ۱۵.۳ درصد بین فصول مریخ پیدا کردند – در مقایسه با ۰.۴ درصد در فصل های مریخ. زمین. آنها همچنین دریافتند که در طول طوفان گرد و غبار ۲۰۰۱ که سیاره را احاطه کرده بود، میزان انرژی ساطع شده در سطح جهان در طول روز ۲۲ درصد کاهش یافت اما در طول شب ۲۹ درصد افزایش یافت.

به گفته دکتر Dr. ژرمان مارتینز، دانشمند کارکنان USRA در مؤسسه قمری و سیاره‌ای (LPI) و یکی از نویسندگان مقاله، در یک مقاله اخیر USRA نسخه مطبوعاتی:

“نتایج ما که عدم تعادل انرژی قوی را نشان می دهد نشان می دهد مدل‌های عددی کنونی باید مورد بازنگری قرار گیرند، زیرا این مدل‌ها معمولاً فرض می‌کنند که انرژی تابشی مریخ بین فصول مریخ متعادل است. در مریخ.”

d8afd8a7d986d8b4d985d986d8afd8a7d986 d981daa9d8b1 d985db8c daa9d986d986d8af d985db8c d8afd8a7d986d986d8af da86d987 da86db8cd8b2db8c d8a8 6289df62857d6 (ناسا، جیمز بل (C دانشگاه ornell)، مایکل وولف (مؤسسه علوم فضایی)، و هابل (STScI/AURA))

بالا: در سمت چپ، مریخ همانطور که هابل تصویر کرده است در ژوئن ۲۰۰۱. در سمت راست مریخ در سپتامبر همان سال قرار دارد. سطح مریخ توسط طوفان گرد و غباری که پیش از این به مدت دو ماه در سراسر سیاره در حال وقوع بود، پوشیده شده است.

در ترکیب با مدل‌های عددی آب و هوای مریخ، نتایج این تیم می‌تواند درک ما را از آب و هوای مریخ بهبود بخشد. آب و هوای مریخ و گردش های جوی. این امر به ویژه برای مأموریت‌های خدمه آتی به مریخ، که ناسا و چین امیدوارند در دهه آینده انجام دهند، بسیار مهم خواهد بود.

به‌علاوه، این یافته‌ها می‌توانند درک ما از آب و هوای زمین را با پیش‌بینی اینکه چگونه محیط ما ممکن است روزی رفتار کند، بهبود بخشد. . مثل همیشه، یادگیری بیشتر در مورد سایر محیط‌های سیاره‌ای همیشه منجر به درک بیشتر سیاره ما می‌شود.

مقاله‌ای که یافته‌های آنها را توضیح می‌دهد، “انرژی ساطع شده مریخ و عدم تعادل انرژی فصلی،” اخیراً در مجموعه مقالات آکادمی ملی علومظاهر شد. >.

این مقاله در اصل توسط Universe Today منتشر شده است. مقاله اصلی.