ناسا به تازگی فوران آتشفشان زیر دریا را ثبت کرده است و آن را “کوسه کانو” نامیده اند.

آتشفشان کاواچی، یک آتشفشان فعال زیردریایی در جزایر سلیمان، مدت‌هاست که محل زندگی کوسه‌ها بوده است. با این حال زمین بازی زمانی آرام آنها در جنوب غربی اقیانوس آرام اخیراً کمی آرام تر شده است.

در ماه‌های اخیر، تصاویر ماهواره‌ای ناسا توده‌هایی از آب تغییر رنگ داده را بر روی آتشفشانشناسایی کردند. > – نشانه‌های حکایتی از فعالیت آتشفشانی که به فوران‌های متعدد اشاره دارد. بر اساس داده‌های برنامه جهانی آتشفشان اسمیتسونین.

مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین‌بلت، مریلند، مشترک اخبار آخر هفته در یک توئیت که روی آن نوشته شده است، “شما نام کوسه ماهی را شنیده اید، اکنون برای کوسه ماهی آماده شوید.”

T همچنین اشاره کرد که کاواچی اتفاقا “یکی از فعال ترین آتشفشان های زیردریایی در اقیانوس آرام است.”

موارد مرتبط: آتشفشان زیر آب در قطب جنوب باعث ایجاد ۸۵۰۰۰ زمین لرزه شد

محققان متوجه تغییر رنگ آب بر فراز آتشفشان در آوریل و می شدند و آتشفشان احتمالا شروع به فوران کرد. طبق بیانیه‌ای که توسط رصدخانه زمین ناسا. قبل از آن، جدیدترین فوران‌های بزرگ آن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۰۷ رخ داده است. (سوابق نشان می‌دهد که اولین فوران ثبت‌شده کاواچی در سال ۱۹۳۹ رخ داد و انفجارهای بعدی جزایر زودگذر را ایجاد کردند.)

قبلی  انجام شده توسط اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) نشان داد که توده های آب گرم و اسیدی آتشفشان معمولاً حاوی ذرات معلق، قطعات سنگ های آتشفشانی و گوگرد است که مورد دوم “جوامع میکروبی را جذب می کند که در گوگرد.”

در طول یک سفر تحقیقاتی در سال ۲۰۱۵ به کاواچی، دانشمندان با شگفتی کشف کردند که دهانه آتشفشان همچنین محل زندگی دو نوع کوسه است – کوسه های سر چکشی و کوسه های ابریشمی – با وجود تاریخ پرتلاطم این منطقه.

در مقاله ای در سال ۲۰۱۶ در مجله Oceanography با عنوان “کاوش در کوسه ماهی”، محققان نوشتند که حضور کوسه ها در دهانه آتشفشان “سوالات جدیدی را در مورد اکولوژی آتشفشان های فعال زیردریایی و محیط های شدیدی که حیوانات بزرگ دریایی در آن وجود دارند، ایجاد کرد.”

قله کاواچی تقریباً ۶۵ فوت (۲۰ متر) زیر سطح دریا قرار دارد و پایه آن در کف دریا در عمق ۰.۷۵ مایلی (۱.۲ کیلومتری) گسترده شده است. این آتشفشان تقریباً در ۱۵ مایلی (۲۴ کیلومتری) جنوب جزیره وانگونو، یکی از بیش از ۹۰۰ جزیره ای است که در منطقه ای فعال از نظر تکتونیکی شکل گرفته اند و مجمع الجزایر سلیمان را تشکیل می دهند.

ساکنان جزایر همسایه این مشکل را دارند. گزارش دادند که آنها به طور مرتب بخار و خاکستر را روی سطح آب می بینند، که بیشتر تأیید می کند که به اصطلاح کوسه ماهی در زیر سطح نفوذ می کند.

داستان های مرتبط:

۱۰ بار آتشفشان ها ذهن ما را در سال ۲۰۲۱ منفجر کردند

عکس‌های دراماتیک پیامدهای وحشتناک فوران و سونامی عظیم تونگا را نشان می‌دهند

۱۰ مورد از مرگبارترین بلایای طبیعی در تاریخ

این مقاله در ابتدا توسط علوم زنده. مقاله اصلی را اینجا بخوانید.