دانشمندان ابر کرم‌هایی را پیدا کردند که عاشق خوردن فوم هستند و این می‌تواند چیز خوبی باشد.

مواد بسته بندی، کارد و چنگال یکبار مصرف، جعبه سی دی: پلی استایرن یکی از رایج ترین شکل های پلاستیک است، اما بازیافت آن آسان نیست و اکثریت قریب به اتفاق آن به محل های دفن زباله ختم می شود یا راه خود را به اقیانوس ها می یابد، جایی که حیات دریایی را تهدید می کند.

دانشمندان دانشگاه کوئینزلند استرالیا اکنون کشف کرده‌اند که ابرکرم‌ها – لارو Zophobas morio سوسک‌های تیره – مشتاق خوردن این ماده هستند و آنزیم‌های روده آنها می‌تواند کلید نرخ بازیافت بالاتر باشد.

کریس رینکه، که مطالعه‌ای را رهبری کرد که در مجله Microbial Genomics روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: گزارش های قبلی نشان داده بود که کرم های مومی کوچک و کرم های آرد (که لارو سوسک نیز هستند) سابقه خوبی در خوردن پلاستیک داشتند. ما فرض کردیم که ابرکرم‌های بزرگ‌تر می‌توانند حتی بیشتر بخورند.”>

ابر کرم‌ها تا دو اینچ (پنج سانتی‌متر) رشد می‌کنند و به عنوان منبع غذایی برای خزندگان و پرندگان، یا حتی برای انسان در کشورهایی مانند تایلند و مکزیک.

رینکه و تیمش در مدت سه هفته به ابرکرم‌ها رژیم‌های غذایی مختلف دادند، به برخی از آنها فوم پلی استایرن که معمولاً به عنوان فوم استایرن شناخته می‌شود، برخی سبوس‌ها و برخی دیگر اصلاً تغذیه نمی‌شوند.

White substance visible through the gut walls of a worm پلی استایرن در روده یک کرم. (دانشگاه کوئینزلند)

اگرچه ابرکرم های پرورش یافته با پلی استایرن چرخه زندگی خود را تکمیل کردند، تبدیل به شفیره شدند و سپس به طور کامل به سوسک های بالغ رشد کردند، آزمایش ها نشان داد که تنوع میکروبی در روده آنها از بین رفته است. و پاتوژن‌های بالقوه.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که اگرچه حشرات می‌توانند روی پلی استایرن زنده بمانند، اما این یک رژیم غذایی مغذی نیست و بر سلامت آنها تأثیر می‌گذارد.

بعد، تیم از تکنیکی به نام متاژنومیکس استفاده کردند. برای تجزیه و تحلیل جامعه میکروبی روده و پیدا کردن آنزیم های کدگذاری شده با ژن در تجزیه پلاستیک نقش دارند.

Bio-upcycling

یکی از راه‌های استفاده از این یافته‌ها ارائه ضایعات غذایی یا محصولات زیستی کشاورزی به ابرکرم‌ها است. در کنار پلی استایرن مصرف کنید.

رینک گفت: «این می‌تواند راهی برای بهبود سلامت کرم‌ها و مقابله با حجم زیادی از ضایعات غذایی در کشورهای غربی باشد. ه.

اما در حالی که پرورش کرم‌های بیشتری برای این منظور امکان‌پذیر است، او مسیر دیگری را پیش‌بینی می‌کند: ایجاد کارخانه‌های بازیافتی که شبیه کاری که لارو انجام می‌دهند، یعنی ابتدا خرد کردن پلاستیک در سپس دهان آنها آن را از طریق آنزیم های باکتریایی هضم می کند.

او گفت: “در نهایت، ما می خواهیم ابر کرم ها را از معادله خارج کنیم.” و او اکنون قصد دارد تحقیقات بیشتری را با هدف یافتن کارآمدترین آنزیم ها و سپس تقویت آن انجام دهد. آنها را از طریق مهندسی آنزیم ادامه می‌دهند.

محصولات تجزیه‌شده حاصل از آن واکنش را می‌توان به میکروب‌های دیگر برای ایجاد ترکیبات با ارزش، مانند پلاستیک‌های زیستی، که امیدوار است به یک رویکرد «چرخش بالا» از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه تبدیل شود، تغذیه کرد. .