محققان ۲ گونه کروکودیل کوتوله غول پیکر را پیدا کردند اما نمی دانند چه زمانی منقرض شدند

طول تا ۱۲ فوت (۳.۷ متر) و با حالتی خشن و تهاجمی، دو گونه جدید از کروکودیل کوتوله غول پیکر که به تازگی توسط دانشمندان شناسایی شده اند، گونه هایی نیستند که شما بخواهید در طول میوسن اولیه و میانی.

این جانوران بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون سال پیش در بخش‌هایی از آفریقا پرسه می‌زدند. به نظر می رسد که آنها سپس ناگهان از صحنه ناپدید شدند – خروجی ناگهانی که ممکن است نتیجه تغییرات سریع محیطی بوده باشد.

این دو گونه جدید Kinyang mabokoensis نامگذاری شده اند و Kinyang tchernovi، و در حالی که شباهت هایی به کوتوله دارند کروکودیل‌ها امروزی، این موجودات چهار برابر بزرگ‌تر بودند.

“اینها بزرگترین شکارچیانی بودند که اجداد ما با آنها روبرو بودند” می گوید دیرینه شناس کریستوفر بروچو از دانشگاه از آیووا.

“آنها شکارچیان فرصت طلب بودند، درست مانند کروکودیل های امروزی. برای انسان های باستانی بسیار خطرناک بود که برای نوشیدنی به رودخانه بروند.”

حیوانات پوزه های کوتاه و عمیقی داشتند کمانداران گزارش می دهند، با دندان هایی بزرگ و مخروطی شکل. برخلاف تمساح‌های امروزی که سوراخ‌های بینی آنها مستقیماً رو به بالا است، سوراخ‌های بینی K. mabokoensis و K. tchernovi بیشتر روبه‌رو می‌شد.

کشف این دو گونه جدید از طریق تجزیه و تحلیل چند قطعه جمجمه جمع‌آوری‌شده از حفاری‌ها در دره ریفت آفریقای شرقی انجام شد که محققان توصیف می کنند به عنوان نمایانگر یک “بسیار مشابه” اما همچنان متمایز یک جفت گونه کروکودیل.

این موجودات بیشتر وقت را در جنگل به دنبال طعمه می‌گذرانند تا در آب. در آن زمان، مناطقی که به احتمال زیاد در آنجا زندگی می‌کردند و مردند (در بخش‌هایی از کنیا کنونی) پوشیده از جنگل‌های وسیع بود.

به دلیل تغییر آب و هوا و کاهش بارندگی محتمل ترین توضیح برای ناپدید شدن این گونه است. جنگل‌ها جای خود را به علفزارها و جنگل‌های مختلط ساوانا دادند که حیوانات کمتر برای آن مناسب بودند.

“تمساح‌های کوتوله مدرن منحصراً در تالاب‌های جنگلی یافت می‌شوند،” بروشو می گوید. “از دست دادن زیستگاه ممکن است باعث تغییر عمده در تمساح های یافت شده در منطقه شده باشد.”

“این تغییرات زیست محیطی مشابه با ظهور نخستی های دوپا بزرگتر که باعث پیدایش انسان مدرن شد، مرتبط است.”

این فرضیه به تحقیقات بیشتری نیاز دارد زیرا کاملاً مشخص نیست که دقیقاً چه زمانی تمساح‌های Kinyang منقرض شدند. شکافی در سوابق فسیلی بین این تمساح‌های کوتوله غول‌پیکر و گونه‌های مدرن وجود دارد که پر کردن آن مفید است.

همچنین چیزهای بیشتری برای کشف این گونه‌ها وجود دارد – محققان دقیقاً مطمئن نیستند که چند دندان وجود دارد. به عنوان مثال می توانستند داشته باشند. اکنون که این گونه‌ها شناسایی شده‌اند، فسیل‌های دیگری را می‌توان در آینده با آنها مطابقت داد.

“آنها چیزی شبیه به این پوزخند بزرگ داشتند که واقعاً خوشحال به نظر می‌رسیدند، اما اگر صورت شما را گاز می‌گرفتند، صورت شما را گاز می‌گرفتند. شما به آنها فرصت دادید،” می گوید بروشو.

این تحقیق در سوابق تشریحی.