دانشمندان قدیمی ترین آتش سوزی های ثبت شده را پیدا کردند که قدمت آن به ۴۳۰ میلیون سال قبل می رسد.

دانشمندان قدیمی‌ترین آتش‌سوزی‌های کشف‌شده را به لطف ذخایر زغال‌سنگ ۴۳۰ میلیون ساله از ولز و لهستان ردیابی کردند. آنها بینش ارزشمندی را در مورد چگونگی زندگی روی زمین در دوره سیلوریبه ما می دهند. >.

در آن زمان، زندگی گیاهان برای تولید مثل به شدت به آب بستگی داشت و به احتمال زیاد در مناطقی که برای بخشی یا تمام سال خشک بودند ظاهر نمی شد. آتش‌سوزی‌های مورد بحث در این مطالعه از طریق پوشش گیاهی بسیار کوتاه، به‌علاوه گیاهان گهگاهی تا زانو یا تا کمر می‌سوختند.

منظره نه درختان، بلکه توسط قارچ‌های باستانی تسلط داشتند Prototaxites. اطلاعات زیادی در مورد این قارچ در دست نیست، اما تصور می‌شود که می‌توانست تا ارتفاع نه متری (یا تقریباً ۳۰ فوتی) رشد کند.

""یکی از نمونه های مورد استفاده در مطالعه. (گلاسپول و همکاران، زمین شناسی، ۲۰۲۲)

“به نظر می رسد اکنون شواهد آتش سوزی ما دقیقاً با شواهد اولیه ما مطابقت دارد. ماکروفسیل‌های گیاهی زمین،” می‌گوید گیاه‌شناس دیرینه یان گلاسپول  از کالج کولبی در مین.

“بنابراین به محض اینکه سوخت وجود داشته باشد، حداقل به شکل ماکروفسیل های گیاهی، تقریباً بلافاصله آتش سوزی در جنگل رخ می دهد.”

به وجود دارد، آتش‌سوزی‌های جنگلی به سوخت (گیاهان)، منبع احتراق (که در اینجا رعد و برقنیاز دارد. > ضربه) و اکسیژن کافی برای سوزاندن.

محققان می گویند که این آتش سوزی ها قادر به انتشار بودند و ذخایر زغال چوب را بر جای می گذاشتند، نشان می دهد که سطح اکسیژن جو زمین حداقل ۱۶ درصد بوده است. .

امروزه، این سطح ۲۱ درصد است، اما در طول تاریخ زمین به طور چشمگیری تغییر کرده است. بر اساس تجزیه و تحلیل آنها، تیم فکر می کند که سطح اکسیژن اتمسفر در ۴۳۰ میلیون سال پیش ممکن است ۲۱ درصد یا حتی بیشتر باشد.

اینها همه اطلاعات بسیار مفیدی برای دیرینه شناسان است. تصور این است که افزایش حیات گیاهی و فتوسنتز کمک بیشتری به چرخه اکسیژن در حول و حوش این آتش‌سوزی‌های جنگلی می‌کرد، و دانستن جزئیات این چرخه اکسیژن در طول زمان به دانشمندان ایده بهتری درباره چگونه زندگی ممکن است تکامل یافته باشد.

“منظره سیلورین برای داشتن پوشش گیاهی کافی در سراسر آن برای انتشار آتش‌سوزی‌ها و ثبت رکوردی از آن آتش‌سوزی،” می گوید دیرینه شناس، رابرت گاستالدو، همچنین از کالج کولبی.

“در مقاطعی از زمان که در حال نمونه برداری از پنجره ها هستیم، زیست توده کافی در اطراف وجود داشت. تا بتوانیم رکوردی از آتش سوزی در اختیار ما قرار دهیم که بتوانیم آن را شناسایی کنیم و از آن برای شناسایی دقیق پوشش گیاهی و فرآیند به موقع استفاده کنیم.” صدها مایل مختلف میلیون ها سال پیش، و دو سایتی که محققان برای تجزیه و تحلیل خود از آنها استفاده کردند، در آوالونیا و قاره‌های بالتیکا در آن زمان آتش‌سوزی‌ها بیداد می‌کردند.

در آن زمان آتش‌سوزی‌ها، ، می‌توانست کمک قابل توجهی به چرخه‌های کربن و فسفر و همچنین به حرکت رسوب در سطح زمین داشته باشد. این یک ترکیب پیچیده از فرآیندهایی است که باز کردن بسته‌بندی‌های زیادی را می‌طلبد.

این کشف مطمئناً به باز کردن بسته‌بندی کمک می‌کند – شکستن رکورد قبلی برای قدیمی‌ترین آتش‌سوزی ثبت‌شده در ۱۰ میلیون سال – و همچنین اهمیت این موضوع را برجسته می‌کند. تحقیقات در مورد آتش‌سوزی‌های جنگلی می‌تواند در ترسیم تاریخ زمین نقش داشته باشد.

“آتش‌سوزی برای مدت طولانی جزء جدایی‌ناپذیر فرآیندهای سیستم زمین بوده است و تقریباً به طور قطع بر نقش آن در این فرآیندها تاکید نشده است.” می گوید Glasspool.

این تحقیق در زمین شناسی.