اخترشناسان امروز سیارکی را کشف کردند که از نزدیکی زمین می گذرد

یک سیارک کوچک به اندازه یک اتوبوس، رویکردی بسیار نزدیک به زمین در روز پنج‌شنبه (۷ ژوئیه)، با عبور از ۵۶۰۰۰ مایل (۹۰۰۰۰ کیلومتر) – یا حدود ۲۳ درصد از میانگین فاصله بین زمین و ماه. و همین چند روز پیش، هیچ کس از آمدن آن خبر نداشت

بر اساس گزارش، انتظار می‌رود که  سیارک، با نام ۲۰۲۲ NF، به سلامت از کنار سیاره ما عبور کند. محاسبات توسط ناسا آزمایشگاه رانش جت در پاسادنا، کالیفرنیا.

اخترشناسان با استفاده از داده های بررسی پانورامیک این سیارک ابلهانه را کشف کردند. تلسکوپ و سیستم واکنش سریع (Pan-STARRS) – سیستمی از دوربین‌ها و تلسکوپ‌ها مستقر در هاوایی با هدف اصلی شناسایی نزدیک زمین اشیاء یا NEO.

در ۴ ژوئیه، محققان شی را شناسایی کردند و اندازه و مسیر تقریبی آن را محاسبه کردند و تخمین زدند که عرض سنگ فضایی بین ۱۸ تا ۴۱ فوت (۵.۵ متر تا ۱۲.۵ متر) است. در طولانی ترین بعد خود.

موارد مرتبط: چرا سیارک ها چنین شکل های عجیبی دارند؟

به دلیل اندازه کوچکش، ۲۰۲۲ NF با معیارهای ناسا برای یک “سیارک بالقوه خطرناک” مطابقت ندارد. طبق سایت خواهر Live Science، که معمولاً باید حداقل ۴۶۰ فوت (۱۴۰ متر) طول داشته باشد و از فاصله ۴.۶ میلیون مایلی (۷.۵ میلیون کیلومتری) از زمین عبور کند. ۲۰۲۲-nf-earth-flyby-webcast” data-url=”https://www.space.com/asteroid-2022-nf-earth-flyby-webcast”>Space.com.

در حالی که سیارک تازه کشف شده به خوبی در این فاصله حرکت می کند، بسیار کوچک است که نمی توان آن را یک تهدید وجودی برای زمین در نظر گرفت.

اگرچه این سیارک در ۷ ژوئیه نزدیکترین نزدیکی خود به زمین را انجام می دهد، اما از روز چهارشنبه (۶ ژوئیه) برای برخی از تلسکوپ ها قابل مشاهده خواهد بود. پروژه تلسکوپ مجازی از ساعت ۴ بعدازظهر به وقت شرقی (۰۸:۰۰ UTC) پرواز سیارک را از تلسکوپ خود در رم به صورت زنده پخش می کند.

شما می توانید با کلیک کردن روی وب سایت پروژه تلسکوپ مجازی اینجا.

ناسا و سایر آژانس‌های فضایی از نزدیک هزاران NEO مانند این را زیر نظر دارند. به ندرت خطری برای زمین ایجاد می کنند – اما، اگر مسیر حرکت آنها تغییر کند، برخی از سیارک های بزرگ می توانند خطرناک باشند.

در نوامبر ۲۰۲۱، ناسا یک فضاپیمای منحرف کننده سیارک به نام تست تغییر جهت سیارک دوگانه را پرتاب کرد ( DART)، که در پاییز ۲۰۲۲ به سیارک ۵۲۵ فوتی (۱۶۰ متری) دیمورفوس برخورد خواهد کرد.

این برخورد سیارک را نابود نخواهد کرد، اما ممکن است مسیر مداری سنگ فضایی را اندکی تغییر دهید. در صورتی که سیارک آینده خطری قریب الوقوع برای سیاره ما ایجاد کند، این ماموریت به آزمایش قابلیت انحراف سیارک کمک خواهد کرد.