بارهای پیش ساز برای RNA در مرکز کهکشان ما شناسایی شده است

ظاهراً قلب کهکشان راه شیری کانونی برای مولکول‌هایی است که با هم ترکیب می‌شوند و RNA را تشکیل می‌دهند.

یک بررسی جدید از ابرهای ضخیم و مولکولی که مرکز کهکشان را پوشانده‌اند، وجود طیف وسیعی را نشان داده است. نیتریل ها – مولکول های آلی که اغلب به صورت مجزا سمی هستند، اما بلوک های سازنده مولکول های ضروری برای زندگی را نیز تشکیل می دهند.

افزایش مولکول های پری بیوتیک (مولکول های دخیل در پیدایش حیات) شناسایی شده در مرکز کهکشانی، به‌ویژه آنهایی که با RNA مرتبط هستند، پیامدهایی برای درک ما از چگونگی ظهور حیات در کیهان – و چگونگی این کار در اینجا روی زمین دارد.

RNA World’ سناریو، اخترزیست شناس ویکتور توضیح داد. Rivilla از شورای تحقیقات ملی اسپانیا و موسسه ملی فناوری هوافضا در اسپانیا.

دقیقا چگونگی پیدایش حیات بر روی زمین یک راز است که دانشمندان به شدت مشتاق رسیدن به آن هستند. این اطلاعات سرنخ‌های مهمی برای کشف سیارات فراخورشیدی به دست می‌دهد که احتمالاً جانداران را در خود جای داده‌اند.

یک نسخه این است که RNA برای اولین بار از تراوش استعاری پدید آمد، خود تکراری و متنوع همه به تنهایی؛ این همان چیزی است که فرضیه جهانی RNA نامیده می‌شود.

به احتمال زیاد هرگز شواهد مستقیمی از زمین دریافت نمی‌کنیم، اما می‌توانیم سرنخ‌های بیشتر و بیشتری را جمع آوری کنیم تا بفهمیم این سناریو چقدر محتمل و محتمل است. یکی از سوالات مطرح شده توسط این فرضیه در مورد منبع مولکول های پری بیوتیک RNA مانند نیتریل ها است. آیا آنها از ابتدا اینجا روی زمین بودند، یا می توانستند از فضا روی شهاب سنگ ها و سیارک ها حمل شوند؟

ما می دانیم که منظومه شمسی داخلی، از جمله زمین، تحت تأثیر قرار گرفته است؟ یک دوره بمباران شدید سیارک در اوایل تاریخ خود. همچنین مولکول‌های پری بیوتیک را در شهاب‌سنگ‌ها، ستاره های دنباله دار و سیارک‌ها امروز در اطراف منظومه شمسی آویزان هستند. و شهاب‌ها، دنباله‌دارها و سیارک‌ها آنها را از کجا می‌آورند؟

خب، احتمالاً ابرهایی که در آنها متولد شده‌اند: ابرهای مولکولی سردی که ستاره‌ها را به دنیا می‌آورند. هنگامی که یک ستاره از قسمتی از ابر تشکیل می شود، باقیمانده ابر به شکل گیری هر چیز دیگری در یک منظومه سیاره ای ادامه می دهد – سیارات، دنباله دارها، سیارک ها، سیارات کوتوله، و هر چیز دیگری که ممکن است در کمین باشد.

ابر تولد منظومه شمسی مدت هاست که از بین رفته است، اما مرکز کهکشان ضخیم از ابرهای مولکولی است. این منطقه منطقه مولکولی مرکزی نامیده می شود و دانشمندان دسته ای از مولکول های پری بیوتیک آویزان یافته اند. در اطراف آنجا.

یک ابر خاص، به نام G+0.693-0.027، به خصوص جالب. هنوز هیچ مدرکی از تشکیل ستاره در آنجا وجود ندارد، اما دانشمندان بر این باورند که یک ستاره یا ستاره‌ها در آینده در آنجا شکل خواهند گرفت.

“محتوای شیمیایی G+0.693-0.027 مشابه سایر ستاره‌های شکل‌گیرنده است. مناطقی در کهکشان ما و همچنین اجرام منظومه شمسی مانند دنباله دارها، ریویلا گفت.

“این بدان معناست که مطالعه آن می‌تواند بینش‌های مهمی در مورد مواد شیمیایی موجود در سحابی که منظومه سیاره‌ای ما را ایجاد می‌کند به ما بدهد.”

محققان استفاده کردند. دو تلسکوپ برای مطالعه طیف نوری که از ابر می آید. هنگامی که عناصر یا مولکول‌های خاصی نور را جذب می‌کنند و دوباره ساطع می‌کنند، این می‌تواند در طیف به صورت یک خط تیره‌تر یا روشن‌تر دیده شود. تفسیر این خطوط جذب و انتشار می‌تواند مشکل باشد، اما همچنین می‌توان از آن برای شناسایی مولکول‌های موجود استفاده کرد: هر کدام دارای امضای طیفی خاص خود هستند.

با مطالعه و تجزیه و تحلیل دقیق ویژگی‌های انتشار از G+0.693- 0.027، ریویلا و همکارانش طیفی از نیتریل‌ها از جمله اسید سیانیک، سیانوآلن، پروپارژیل سیانید و سیانوپروپین را شناسایی کردند. آنها همچنین تشخیص آزمایشی سیانوفرمالدئید و گلیکولونیتریل را انجام دادند.

مشاهدات قبلی G+0.693-0.027 وجود سیانوفرمالدئید و گلیکولونیتریل را نشان داد. این نشان می‌دهد که نیتریل‌ها از فراوان‌ترین خانواده‌های شیمیایی در کهکشان راه شیری هستند، و اساسی‌ترین بلوک‌های سازنده RNA را می‌توان در ابرهایی یافت که ستاره‌ها و سیارات را به دنیا می‌آورند.

اما وجود دارد – البته، همانطور که همیشه وجود دارد – کارهای بیشتری باید انجام شود.

“ما تاکنون چندین پیش ساز ساده از ریبونوکلئوتیدها، بلوک های سازنده RNA را شناسایی کرده ایم.” ایزاسکون جیمنز سرا، اختر زیست شناس، همچنین از شورای تحقیقات ملی اسپانیا و موسسه ملی فناوری هوافضا، توضیح داد.

“اما هنوز هم وجود دارد. مولکول‌های گمشده کلیدی که به سختی قابل تشخیص هستند. برای مثال، می‌دانیم که منشأ حیات روی زمین احتمالاً به مولکول‌های دیگری مانند لیپیدها نیز نیاز دارد که مسئول تشکیل اولین سلول‌ها هستند. بنابراین ما باید بر درک چگونگی وجود لیپیدها نیز تمرکز کنیم. از پیش سازهای ساده تر موجود در محیط بین ستاره ای تشکیل شده است.”

این تحقیق منتشر شده است. ویرایش شده در مرزها در نجوم و علوم فضایی.