دانشمندان MIT طرح وحشی را برای کاهش تغییرات آب و هوایی پیشنهاد می کنند: حباب های فضایی

با نگرانی از اینکه تلاش‌ها برای متوقف کردن جریان گازهای گلخانه‌ای اضافی که در جو ما خونریزی می‌کنند برای نجات ما از بحران بدتر کافی نخواهد بود، مهندسان MIT برای کمک به کاهش اثرات تغییر آب و هوا.

برای اینکه زمان خود را برای ترک اعتیاد به سوخت‌های فسیلی بخریم، می‌توانیم به سادگی یک چتر آفتابی ساخته شده از حباب‌های با فناوری پیشرفته را بر فراز سیاره بالا بیاوریم تا کمی سایه ایجاد کنیم.

اولین بار در اواخر دهه ۱۹۸۰ پیشنهاد شد، پیشنهاد استفاده از یک چتر فضایی وسیع برای مسدود کردن نسبت کمی از تابش خورشیدی آنقدرها هم که به نظر می رسد دور از ذهن نیست. و اگر بخواهیم منصف باشیم، این یک طرح بسیار کم خطرتر از سایر پروژه های مهندسی زمین در مقیاس بزرگ است که قصد دارند نور را از سطح به فضا بازتاب دهند.

با این حال، حتی اگر مفهوم اساسی خنک کردن زمین با نوعی سپر در حال چرخش امکان پذیر باشد، مواد مورد نیاز دقیقاً خارج از قفسه نیستند، و به خواصی نیاز دارند که آنها را قوی و سبک کرده است. و از نظر نوری مناسب است.

پیشنهادات اولیه با محوریت یک ۲۰۰۰ کیلومتر (۱۲۰۰ مایل) ساندویچ شیشه ای پهن که از مواد استخراج شده از سنگ قمری دمیده شده است. که در یک تعادل دقیق بین گرانش خورشید و زمین و تاثیر پرتوها و ذرات خورشیدی قرار می گیرد، مقداری از نور محاسبه شده برای کاهش افزایش مداوم دما را منعکس می کند.

از آن زمان، گزینه های جایگزین در نظر گرفته شده است، از بالن های آلومینیومی پر از هیدروژن گرفته تا حلقه های مصنوعی از ذرات که زمین را به یک زحل مینیاتوری.

همه جوانب مثبت خود را دارند، اما معایب قریب به اتفاق بیشتر به سطل زباله “ایده خوب، شرم از علم” منتهی می شود.

هنوز، ناامید است. زمان نیاز به اقدامات ناامیدانه دارد. دانشمندان MIT با اطمینان از اینکه هنوز مزایای اساسی یک سپر خورشیدی وجود دارد، خواستار یک مطالعه امکان سنجی در مورد استقرار مجموعه ای از حباب های کف آلود به اندازه برزیل هستند.

هنگامی که به فکر پرتاب قوطی های غول پیکر هستید. کرم اصلاح در خلاء بین سیاره ای، آنقدرها هم مضحک به نظر نمی رسد.

ساخته شده از یک ماده همگن مانند سیلیکون مذاب، تغییرات ظریف در ضخامت فیلم حباب می تواند طیف وسیعی از طول موج های خورشیدی را منعکس کند. تابش، کارایی آن را افزایش می دهد. و بر خلاف اوریگامی پیچیده‌ای که برای تا کردن و باز کردن پارچه‌های بازتابنده بزرگ برای تحویل لازم است، یک ورقه حباب می‌تواند در جای خود دمیده شود و هزینه‌ها را بهینه کند.

بهتر از همه، اگر اتفاقی پیش‌بینی نشده رخ دهد، بسیار بیشتر است. بیرون زدن یک دسته حباب موثر است تا جمع کردن ابرهای غبار، یادآوری انبوه چترهای کوچک، یا شکستن شیشه ای به اندازه شهر.

در تئوری، چنین سپری چگالی جرمی خواهد داشت. حدود ۱.۵ گرم در هر متر مربع، که آن را در همان سطح فناوری حدسی بر اساس انبوهی از چترهای فضایی در حال گردشقرار می دهد. >.

مثل بسیاری از پیشنهادات مشابه، این فناوری باید با طناب کشی بین زمین و خورشید در جای خود باقی بماند تا از نیاز به سیستم های هدایت سنگین اجتناب شود. .

در حالت ایده‌آل، مهندسان امیدوارند که کل سیستم بتواند میزان نور خورشید را که در غیر این صورت سیاره ما را پخته می‌کرد تا ۱.۸ درصد کاهش دهد – رقمی که قبلاً به آن رسیده بود. مطالعات بدی.

این که آیا آنها می توانند ماده ای را پیدا کنند که بتواند تمام کادرهای مناسب را علامت بزند، و راه مناسبی برای راه اندازی آن در موقعیت و سپس شروع به دمیدن پیدا کند، بستگی به دریافت بودجه برای تحقیقات بیشتر دارد. البته، هیچ یک از اینها هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده است – محققان به سادگی این ایده را در آنجا مطرح می کنند به این امید که کارهای آینده بتوان بر اساس آن انجام داد. بنابراین در حال حاضر بیشتر حدس و گمان های جالبی است.

آزمایش های اولیه نشان داده اند که می توان حباب های لایه نازک را با فشاری در حدود سه هزارم اتمسفر باد کرد و در دمای ۵۰- درجه سانتیگراد (–) ۵۸ فارنهایت). اما قبل از اینکه بتوانیم اجرای طرح را در نظر بگیریم، کارهای بیشتری باید انجام شود.

“ما معتقدیم که پیشبرد مطالعات امکان سنجی یک سپر خورشیدی به سطح بعدی می تواند به ما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیریم. کارلو راتی، پروفسور فناوری‌های شهری در آزمایشگاه MIT Senseable City، می‌گوید: «سال‌های آینده باید رویکردهای مهندسی زمین ضروری شود.

البته هیچ‌کدام از اینها به معنای کاهش تلاش‌ها برای خفه کردن انتشار کربن نیست. تحقیقات قبلی MIT نیز نشان می‌دهد ما باید در مورد هر نوع سایه خورشیدی بسیار محتاط باشیم، با تغییر الگوهای آب و هوای جهانی یک احتمال مشخص.

اما با توجه به شواهدی مبنی بر اینکه دماهای فاجعه بار می توان در کمترین زمان دسترسی داشت یک یا دو دهه، واضح است که همه گزینه‌ها باید برای بررسی روی میز گذاشته شوند.

فقط اجازه ندهید این پروژه‌های پر زرق و برق بزرگ ما را از راه‌حل واقعی منحرف کنند – توقف انتشار گازهای گلخانه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن