یک سیاهچاله نامرئی در خارج از کهکشان راه شیری کشف شده است

یک سیاهچاله کوچک که در اطراف معلق است و بی سر و صدا به کار خود فکر می کند، در خارج از کهکشان راه شیری شناسایی شده است.

این تیم می گوید، این اولین باری است که ما توانسته ایم به طور قطعی سیاهچاله ای غیرفعال را که در محدوده کهکشان خودمان نیست، شناسایی و شناسایی کنیم.

در حالی که یک کشف مشابه آخرین اعلام شد سال، شواهدی مبنی بر هویت واقعی آن جای شک و تردید باقی گذاشت. به گفته نویسندگان، این یافته جدیدتر، یک شرط بندی محکم است.

مسلماً، این جرم چندان دور از کهکشان راه شیری نیست، که درون یک کهکشان ماهواره ای به نام ابر ماژلانی بزرگ قرار دارد. اما این کشفی است که می تواند به ما کمک کند سیاه چاله‌های بیشتری پیدا کنیم. آینده، و پیامدهایی برای درک ما از تشکیل سیاهچاله برای شروع دارد.

تیم پشتیبان این گزارش به وضوح هیجان زده است، به ویژه به دلیل شهرت بدبینانه آنها برای ایجاد شک در یافته های قبلی سیاهچاله های خفته.

” eso2210>منجم تومر شنار از دانشگاه آمستردام در هلند گفت.

“ما یک “سوزن در انبار کاه” را شناسایی کردیم.”

سیاهچاله‌ها هستند. هیولاهای کوچک حیله گر چگالی شدید آنها یک میدان گرانشی شدید ایجاد می کند که به این معنی است که حتی نوری که در خلاء حرکت می کند – سریع ترین چیزی که در کیهان می تواند حرکت کند – قادر به رسیدن به سرعت فرار نیست.

این بدان معنی است که آنها در تاریکی پوشیده شده اند و هیچ نوری از خود ساطع نمی کنند که بتوانیم آن را تشخیص دهیم. استثنا زمانی است که آنها به طور فعال در حال “تغذیه” یا تجمع مواد هستند. این یک فرآیند نامرتب است که نشانه‌ای از تشعشعات اشعه ایکس از مجاورت بلافاصله در اطراف سیاهچاله ایجاد می‌کند.

سیاهچاله‌های غیرفعال یا ساکن کم و بیش نامرئی هستند. اما این جاذبه مزاحم می تواند آن را از بین ببرد… اگر بدانید چگونه نگاه کنید. اگر یک سیاهچاله با جرم ستاره ای در یک سیستم دوتایی با ستاره دیگری باشد، حرکت مداری همراهی که به دور فضای خالی به نظر می رسد می تواند حضور سیاهچاله را نشان دهد.

اما همه توده های تاریک سیاهچاله نیستند. ستاره شناسان دیگر قبلا فریب خورده اند، معروف ترین نمونه سیاهچاله ای است که به عنوان نزدیک ترین چیزی که تاکنون به زمین پیدا شده است. یک همراه کوچک و کم نور که نورش قابل تشخیص نیست می تواند مقصر باشد، به این معنی که هیچ گزینه ای را نمی توان نادیده گرفت.

شنار و اعضای تیمش، از جمله ستاره شناسان کریم البادری از مرکز هاروارد و اسمیتسونیان اخترفیزیک و جولیا بودنشتاینر از رصدخانه جنوبی اروپا، از جمله کسانی بوده اند که به سختی چنین اکتشافاتی را بی اعتبار می کند. اما این بدان معنا نیست که آنها فکر می کنند چنین سیاهچاله هایی وجود ندارند. فقط این که شواهد باید کاملاً محفوظ باشد.

“بیش از دو سال است که ما به دنبال چنین سیستم‌های دودویی سیاه‌چاله‌ای هستیم،” بودنشتاینر توضیح داد.

تمرکز جستجوی آنها سحابی رتیل در ابر ماژلانی بزرگ، یک مهدکودک ستارگان که در آن می توان ستارگان جوان و بسیار پرجرم را پیدا کرد. محققان به طور مفصل حدود ۱۰۰۰ مورد از این ستاره های جوان پرجرم را مورد مطالعه قرار دادند و به دنبال لرزش گویای یک مدار دوتایی بودند.

وقتی هر دو جرم به دور یکدیگر می چرخند، این کار را در اطراف مرکز گرانش متقابلی به نام انجام می دهند. مرکز آنها برای منظومه‌ای مانند زمین و خورشید، باری‌مرکز به اندازه‌ای به مرکز خورشید نزدیک است که دیدن حرکت ستاره به دور آن از فاصله‌ای دور دشوار باشد. اگر زمین پرجرم تر بود، تشخیص چرخش خورشید در مرکز باریسنتر بسیار آسان تر بود.

ما می توانیم این حرکت تاب خورده یا سرعت شعاعی را در طیف نور از جسم که به سمت طولانی تر امتداد می یابد، تشخیص دهیم. قرمزتر) طول موج‌هایی که از ما دور می‌شوند، و فشرده می‌شوند و به طول موج‌های کوتاه‌تر (آبی‌تر) می‌روند که به سمت ما حرکت می‌کنند.

این تیم نمونه خود را برای این جابه‌جایی‌های طیفی جستجو کردند و ضربه‌ای دریافت کردند – با رنگ آبی-سفید عظیم O-type با جرم ۲۵ برابر خورشید، در فاصله ۱۶۰۰۰۰ سال نوری از ما. وقتی جرم جسمی را که می‌توانست باعث ایجاد لرزش مشاهده‌شده شود، محاسبه کردند، متوجه شدند که جرم همدم حدود ۹ برابر جرم خورشید است. در آن جرم، افق رویداد سیاهچاله فقط در حدود ۲۷ کیلومتراست. (۱۷ مایل) در عرض.

اما، نامرئی بود. حد بالایی جرم برای ستارگان نوترونی حدود ۲.۳ برابر خورشید است. ، به طوری که آنها را رد می کند. سایر ستارگان نمونه آنها که تکان می خوردند با استفاده از تکنیک های تیم برای تشخیص نور از ستارگان همدم کم نور، و مدل سازی نور مورد انتظار از یک همراه کم نور در جرم مشاهده شده، رد شدند.

هیچ یک از توضیحات جایگزین مطابقت ندارد. داده‌های مشاهده.

«وقتی تومر از من خواست که یافته‌هایش را دوباره بررسی کنم، شک داشتم،» البدری گفت. “اما من نتوانستم توضیح قابل قبولی برای داده هایی بیابم که شامل سیاهچاله نمی شوند.”

این باینری که VFTS 243 نام دارد، می تواند سرنخ های مهمی در مورد چگونگی تشکیل سیاهچاله ها داشته باشد. دانشمندان معتقدند که سناریوهای متعددی وجود دارد. اولی یک ابرنواختر عظیم است که در آن یک ستاره ناپایدار فوران می کند و مواد بیرونی خود را به فضا منفجر می کند در حالی که هسته به یک سیاهچاله فرو می ریزد که از آتش و خشم متولد شده است.

دوم یک فروپاشی مستقیم است که در آن فرو می ریزد. یک ستاره در حال مرگ، که دیگر توسط فشار بیرونی حاصل از همجوشی اتمی پشتیبانی نمی‌شود… به خودی خود فرو می‌ریزد، نه با یک انفجار بلکه با یک کر فلومپ آرام.

“ستاره‌ای که سیاه‌چاله را در VFTS تشکیل داد. شنار گفت، به نظر می‌رسد ۲۴۳ کاملاً فرو ریخته است، بدون هیچ نشانه‌ای از انفجار قبلی. شواهدی برای این سناریوی “فروپاشی مستقیم” اخیراً در حال ظهور است، اما مطالعه ما مسلماً یکی از مستقیم‌ترین نشانه‌ها را ارائه می‌دهد. این پیامدهای بسیار زیادی برای منشا ادغام سیاه‌چاله‌ها در کیهان دارد.” > اگرچه، البته، با بررسی دقیق بسیاری از اکتشافات سیاهچاله دیگر، این تیم اکنون از ستاره شناسان دیگر دعوت می کند تا اکتشافات خود را موشکافی کنند. نمایشگاه نمایشگاه.

این تحقیق در نجوم طبیعتمنتشر شده است. .