مطالعه روی موش ها نشان می دهد که انگیختگی های کوچک می توانند مغز را صد بار در شب بیدار کنند

مطالعه روی موش ها نشان می دهد که انگیختگی های کوچک می توانند مغز را صد بار در شب بیدار کنند

ممکن است تعجب کنید که بدانید حتی در طول خواب عمیق، مغز شما دوره های کوتاه بیداری را طی می کند.

این «انگیختگی‌های خرد»، همانطور که شناخته می‌شوند، کوتاه‌تر از آن هستند که صبح روز بعد به خاطر بسپارند، اما با هم می‌توانند به مغز شما کمک کنند خاطرات خود را از روز قبل تثبیت کنید.

 

در بین موش‌های خواب، محققان در مجله علوم اعصاب طبیعت صدها ریزانگیختگی را در شب شمارش کرده است.

این جهش های گاه و بیگاه به دور از قطع استراحت جوندگان فعالیت مغز بخشی از چیزی است که خواب پستانداران را بسیار با طراوت می کند. تاکنون، نتایج فقط در موش‌ها نشان داده شده است، اما از آنجایی که این نتایج شامل مکانیسم‌های بیولوژیکی بسیار ابتدایی است، محققان می‌گویند که می‌توانند به خوبی به انسان نیز ترجمه شوند.

در واقع، محققان think ریز ​​انگیختگی ها “یک جزء ذاتی میکرو خواب طبیعی هستند. -معماری” در پستانداران، به سیستم حافظه اجازه می دهد چندین بار در شب “بازنشانی” شود. هنگامی که مغز دوباره به خواب می رود، این می تواند به طور کلی منجر به تثبیت حافظه بهتر شود.

“شما ممکن است فکر کنید که خواب حالت ثابتی است که در آن هستید و سپس بیدار می شوید. اما موارد بسیار بیشتری وجود دارد. خوابیدن بیش از حد انتظار،” توضیح می‌دهد سلیا کیاربی، عصب‌شناس از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک.

“ما آموخته ایم که نورآدرنالین [که نوراپی نفرین نیز نامیده می شود] باعث بیدار شدن شما می شود بیش از ۱۰۰ بار در شب. و این در هنگام خواب کاملاً طبیعی است.”

 

نوراپی نفرین (NE) یک ماده شیمیایی مغز و هورمون است که با استرس و بیداری مرتبط است.

>

قبلا دانشمندان فکر می کردند که سطوح NE تا حد زیادی در طول خواب پستانداران ثابت است، اما مطالعه فعلی y روی موش ها خلاف این را نشان می دهد. در واقع، محققان دریافتند که هر چه نوسان بیشتر در فعالیت NE در طول خواب موش بیشتر باشد، به طور کلی بقیه بهتر است.

در مدل‌های موش، مشخص شد که فعالیت NE به طور مداوم در طول خواب بالا و پایین می‌رود و هر ۳۰ ثانیه یا هر ۳۰ ثانیه نوسان می‌کند. بنابراین.

هنگامی که سطوح NE پایین آمد، محققان متوجه شدند که انفجارهای کوتاهی از فعالیت الکتریکی به نام دوک های خواب به تدریج در مغز ایجاد می شود. از طرف دیگر، زمانی که سطوح NE شروع به افزایش کرد، این دوک ها خاتمه یافتند.

دوک‌های خواب نیز ارتباط نزدیکی با یکپارچه‌سازی حافظه دارند. در گذشته، نوساناتی در سطوح دوک مشاهده شده است در موش های خواب و در انسان های خواب، اما این تصور می‌شود اولین مطالعه‌ای باشد که چرخه‌های چرخه‌ای در فعالیت NE را به دوک‌های خواب و ریزانگیختگی‌ها مرتبط می‌کند.

در آزمایش‌ها، موش‌های خوابیده با بیشترین فرورفتگی در فعالیت NE نیز بهتر می‌توانستند اشیاء را به خاطر بیاورند. روز قبل. فرودهای کوتاه‌تر نیز به جای بیداری کامل منجر به ریزانگیختگی‌های بیشتر می‌شود.

 

بیشتر این ریزانگیختگی‌ها حتی برای مدت کوتاهی باعث بیداری آگاهانه نمی‌شوند، اما مغز کافی را فراهم می‌کنند. فعالیت برای تنظیم مجدد دوک های خواب.

“ما ماهیت بخشی از خواب را پیدا کرده ایم که باعث می شود با آرامش از خواب بیدار شویم و به ما امکان می دهد آنچه را که روز قبل آموخته ایم به خاطر بسپاریم.” می‌گوید عصب‌شناس مایکن ندرگارد از دانشگاه کپنهاگ.

“ما دریافته‌ایم که بخش با طراوت خواب توسط امواج نورآدرنالین هدایت می‌شود. بیداری های بسیار کوتاه توسط امواج نوراپی نفرین ایجاد می شوند که برای حافظه نیز بسیار مهم هستند.”

تحقیقات بیشتری روی موش ها و انسان ها مورد نیاز است تا بررسی شود که چگونه فعالیت NE باعث تقویت حافظه در طول خواب می شود.

با این وجود، نویسندگان این مطالعه استدلال می‌کنند که می‌توان تصور کرد که سطوح نوسانی NE برای تنظیم مجدد دوک‌های خواب کار می‌کند به‌گونه‌ای که «خطر بیدار شدن را کاهش می‌دهد و برانگیختگی‌های خرد را تقویت می‌کند».

به این ترتیب، زمانی که خواب در نهایت از سر گرفته می‌شود، می‌توان خاطرات را کارآمدتر ذخیره کرد.

این مطالعه در علوم اعصاب طبیعت.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.