دانشمندان روش جدیدی برای اندازه گیری ثابت گرانشی همیشه گریزان ابداع کرده اند.

گروهی از فیزیکدانان از یک جفت میله ارتعاشی برای اندازه‌گیری ثابت گرانشی با دقت فوق‌العاده استفاده کرده‌اند.

در حالی که تکنیک جدید دارای عدم قطعیت نسبتاً بالایی است، آنها امیدوارند که پیشرفت‌های آینده مسیر جدیدی را ارائه دهند. برای از بین بردن این ثابت گریزان.

ثابت گرانشی، که با G نشان داده می‌شود، بلوک اصلی سازنده درک گرانش. ایزاک نیوتن برای اولین بار در ۳۰۰ سال پیش، زمانی که نظریه جهانی گرانش خود را توسعه داد، ثابت را وارد معادلات خود کرد.

این ثابت، قدرت اساسی گرانش یا قدرت جاذبه گرانشی بین دو جسم را به ما می گوید. فاصله معینی از هم و با جرم های داده شده.

ما نمی توانیم مقدار این ثابت را از روی هیچ نظریه ای محاسبه کنیم. ما فقط می‌توانیم آن را از طریق اندازه‌گیری و آزمایش کشف کنیم.

اما از آنجایی که گرانش ضعیف‌ترین نیرو است، دانش ما از مقدار ثابت گرانشی نسبتاً نادقیق است.

” یورگ دوآل، استاد گروه مکانیک و مهندسی فرآیند در ETH زوریخ توضیح می‌دهد که تنها گزینه برای حل این وضعیت، اندازه‌گیری ثابت گرانشی با روش‌های مختلف است. Dual تیمی را برای ایجاد روش جدید برای اندازه گیری ثابت گرانشی.

دوال و تیمش با یک میله فلزی معلق شروع کردند. سپس میله را لرزاندند و میزان ارتعاش یک نوار مجاور را اندازه گرفتند. دو میله با هم تماس نداشتند. در عوض، با ارتعاش نوار اول، امواج گرانشی ساطع می‌کند که دیگری را تنظیم می‌کند. نوار در حرکت.

""(ETH Zurich)

در بالا: میله نارنجی می لرزد که باعث آبی می شود میله به دلیل نیروهای گرانشی حرکت می کند. چهار دستگاه لیزری حرکات ریز میله ها را تشخیص می دهند، مسیرهای آنها با خطوط نقطه نارنجی نشان داده شده است.

این روش جدیدی برای اندازه گیری ثابت گرانشی است که به جای یک سیستم دینامیکی متکی است. سیستم ایستا.

با سیستم های ایستا، شما همچنین باید با تأثیر گرانشی به معنای واقعی کلمه هر چیز دیگری در جهان مبارزه کنید. با یک سیستم دینامیکی، فیزیکدانان بسیار بهتر توانستند اندازه گیری خود را جدا کنند.

اندازه گیری ثابت گرانشی که تیم تولید کرد حدود ۲.۲ درصد بیشتر از مقدار پذیرفته شده فعلی است، اما عدم قطعیت زیادی دارد.

“برای بدست آوردن یک مقدار قابل اعتماد، ما هنوز باید این عدم قطعیت را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم. ما در حال حاضر در حال اندازه گیری با یک تنظیم آزمایشی کمی تغییر یافته ایم تا بتوانیم ثابت را با دقت بیشتری تعیین کنیم.

دوال و تیمش امیدوارند که این روش جدید نتیجه دهد و یک اندازه گیری کاملا مستقل از ثابت گرانش را ارائه دهد. اندازه‌گیری بهبودیافته به فیزیکدانان کمک می‌کند همه چیز را از امواج گرانشی ساطع شده توسط سیاهچاله های دور به ماهیت اساسی خود گرانش.

این مقاله در ابتدا توسط Universe Today منتشر شد. مقاله اصلی.