اخترشناسان می گویند که دورترین کهکشان مشاهده شده را پیدا کرده اند

این رکوردی است که تنها در دو سال گذشته چندین بار شکسته شده است، و ما انتظار داریم به زودی دوباره شکسته شود.

اخترشناسانی که از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) استفاده می کنند از کشف چیزی که به نظر دورترین کهکشان تا کنون است خبر داد.

اگر آشنا به نظر می رسد، امسال دو بار اتفاق افتاده است. در ماه آوریل، ستاره شناسان رصد خود را از یک کهکشان در یک لحظه از زمان و فقط ۳۳۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ. ماه گذشته، در سایر داده‌های JWST، دیگری در نقطه‌ای پیدا شد ۳۰۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ .

با این حال، رکورددار جدید، شگفت‌انگیز است. کشف شده در تاریکی کیهان اولیه، نشان دهنده زمانی است که فقط ۲۳۵ میلیون سال پس از بیگ بنگ … عملاً یک چشمک زدن کیهانی، در زمینه ۱۳.۸ میلیارد سال سن کیهان.

کشف کاندیدای کهکشان، به نام CEERS-93316، نشانگر آن است. آغاز یک چیز شگفت انگیز: وب آماده است تا جهان اولیه را کاملاً باز کند، و در آغاز، خوب، همه چیز به ما منظره بی سابقه ای از تاریکی و مرموز ارائه دهد.

مقاله ای به رهبری اخترفیزیکدان کالوم. دانان از دانشگاه ادینبورگ به اعلامیه‌های ماهانه انجمن سلطنتی نجوم ارسال شده است، در انتظار بررسی همتایان، و موجود بر روی سرور پیش چاپ arXiv.

اولین میلیارد سال پس از انفجار بزرگ مورد توجه کیهان شناسان است. در طول این مدت، سوپ داغ و کوانتومی که پس از چشمک زدن کیهان پر شد، به نوعی شروع به تشکیل همه چیز کرد: ماده و ضد ماده و ماده تاریک، ستاره ها و کهکشان ها و غبار.

از آنجایی که نور برای سفر به زمان نیاز دارد، هر نوری که از فضای دور به ما برسد نشان دهنده رویدادی است که در اعماق گذشته مدفون شده است. بنابراین، در واقع، نور یک ماشین زمان برای نقاط دوردست کیهان است. اما جهان اولیه – واقعاً زود – چالش برانگیزتر است: آنقدر دور است که هر نوری که به ما می رسد بسیار بسیار ضعیف است.

علاوه بر این، انبساط کیهان حتی پرانرژی‌ترین امواج را به پرتوهای کم‌درخشش نزدیک‌تر به قسمت‌های مادون قرمز طیف کشیده است و حتی اجسام قابل مشاهده‌تر را خوانش سخت می‌کند.

این امر بازسازی دقیق آن زمان را بسیار دشوار می کند. که بسیار مایه شرمساری است، زیرا زمان بسیار حساسی است.

دوره قبل از تولد اولین ستارگان به عنوان سپیده دم کیهانی. تقریباً ۲۵۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ، کل جهان را با ابری مات از اتم‌های هیدروژن پر کرد.

تا زمانی که نور فرابنفش اولین ستارگان و کهکشان‌ها هیدروژن با بار خنثی را دوباره یونیزه کرد. کل طیف الکترومغناطیسی می تواند منتشر شود.

به لطف این دوره یونیزه شدن مجدد، حدود یک میلیارد سال پس از انفجار بزرگ، نور دوباره می تواند بدون مانع بتابد.

طبیعتاً ما می خواهیم درباره جوانی کیهان در این دوره مه آلود بیشتر بدانیم. چگونه اولین ستاره‌ها در ابرهای سپیده‌دم شکل گرفتند، چگونه کهکشان‌ها گرد هم آمدند، چگونه در صدها میلیون سال اول وجود. نگاه کردن به آن زمان دور و مه آلود یکی از کارهای اصلی است که Webb برای آن طراحی شده است.

Webb می‌تواند نور مادون قرمز و مادون قرمز نزدیک را با بالاترین وضوح در بین تلسکوپ‌هایی که تا به حال به فضا ارسال شده است، بگیرد. این طراحی شده است تا در تشخیص آن کهکشان‌های بسیار با جابه‌جایی سرخ بسیار عالی باشد، به طوری که کیهان‌شناسان می‌توانند در نهایت نگاهی دقیق به آنچه اتفاق می‌افتد، ببینند، اگر نه در سحر کیهانی، حداقل در طول یونیزه‌سازی مجدد.

CEERS-93316. برای دانان و همکارانش، باید حداقل به یکی از اولین کهکشان‌های پس از انفجار بزرگ نزدیک باشد. این تیم سایر توضیحات بالقوه را برای درخشش کم نور و قرمز رد کرد و تجزیه و تحلیل آنها نشان می دهد که تشکیل ستاره در کهکشان کاندید باید بین ۱۲۰ تا ۲۲۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ آغاز شده باشد.

به ترتیب با این حال، برای تأیید هویت جسم، مشاهدات طیف‌سنجی بعدی باید انجام شود. امیدواریم که این انتقال به قرمز را تایید کند. از آنجا، این شی می‌تواند موضوع مطالعه‌های بیشتر و دقیق‌تر شود و به ساخت سرشماری از اجرام اولیه کیهان کمک کند.

اگر CEERS-93316 یک کهکشان است، احتمالاً بیشترین را نمی‌پوشد. دوردست کهکشان همیشه ارسی برای مدت طولانی. حتی اگر معلوم شود که CEERS-93316 کهکشانی به این دور نیست، شانس زیادی وجود دارد که صبر کنیم تا Webb جرمی را پیدا کند.

آن گنجینه های کم نور، قرمز و دور را برای ما بیاور، وب. ما نمی توانیم صبر کنیم.

این تحقیق به اعلامیه های ماهانه انجمن سلطنتی نجوم ارسال شده است و موجود در arXiv.